Ukończyli studia podyplomowe
Nauczyciele przedszkola w Lipcach Reymontowskich w ramach projektu "Wszystko zaczyna się od przedszkola ukończyli studia podyplomowe, które następnie pozwolą im prowadzić zajęcia dla naszych wychowanków.
2 nauczycieli ukończyło studia podyplomowe z integracji sensorycznej. Celem studiów było wyposażenie ich w wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii rozwoju, anatomii i fizjologii rozwoju oraz teorii integracji sensorycznej. Studia przygotowały ich do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej. Uzyskali kwalifikacje niezbędne do pracy terapeuty SI w oświacie, szkołach, placówkach podległych Ministrowi Edukacji Narodowej oraz prywatnych gabinetach. W naszym przedszkolu prowadzą zajęcia "Dzieciaki sensoraki" oraz "Mam pomysł"
1 nauczyciel ukończył studia podyplomowe z zakresu arteterapii. Celem studiów było podniesienie kwalifikacji zawodowych w zakresie prowadzenia terapii przez sztukę, zdobycie umiejętności integrowania działań ekspresyjnych i percepcyjnych podmiotu terapii, zastosowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, psychoterapii oraz nauk o sztuce w procesie profilaktyki i terapii zaburzeń rozwoju człowieka, przygotowanie uczestników do organizacji i realizacji zajęć z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi przejawiającymi różnorodne dysfunkcje psychofizyczne i społeczne, rozwinięcie kompetencji arteterapeutycznych. Studia nadają kwalifikacje do samodzielnego prowadzenia zajęć z wykorzystaniem różnych metod związanych z terapią przez sztukę. Po ukończeniu studiów nasz nauczyciel może podjąć pracę jako arteterapeuta w placówkach o charakterze pedagogicznym, opiekuńczym, terapeutycznym, medycznym, kulturalno-oświatowym. A w naszym przedszkolu prowadzi zajęcia z Bajkoterapii.
1 nauczyciel ukończył studia podyplomowe w zakresie "Kształcenia uczniów z niepełnosprawnością. Edukacji integracyjnej i włączającej". Uzyskał kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, uczącą się w placówkach szkolnictwa specjalnego, ogólnodostępnego, ogólnodostępnego z oddziałami integracyjnymi i w integracyjnych placówkach oświatowych. Posiada także kompetencje do pracy w charakterze nauczyciela współorganizującego proces dydaktyczno – wychowawczy ucznia niepełnosprawnego.
1 nauczyciel ukończył kurs dokształcający z języka hiszpańskiego. Dzięki temu może prowadzić zajęcia dodatkowe pozwalające poznać kraje hiszpańskojęzyczne, ich kulturę i tradycje.