Zajęcia z języka angielskiego - Jeżyki
Gminne przedszkole w Lipcach Reymontowskich uczestniczy w regionalnym projekcie „Łódzkie Dwujęzyczne” realizowanym przez Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Skierniewicach we współpracy z Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Łodzi oraz Samorządem Województwa Łódzkiego pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Łódzkiego – Pana Grzegorza Schreibera. Przystąpiliśmy do tego projektu ponieważ chcemy, aby nasze przedszkolaki właściwie kształtowały kompetencje kluczowe w zakresie umiejętności językowych, były przygotowane do skutecznego używania języka angielskiego w zabawie i codziennych sytuacjach. To inwestycja w przyszłość naszych dzieci, szansa na lepszy ich rozwój, ale też radość i satysfakcja ze zdobycia nowych umiejętności. Chcemy, aby język angielski stał się naturalnym, drugim językiem używanym przez nasze przedszkolaki, a nie był traktowany jak język obcy. W myśl starego powiedzenia „Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał” uważamy, że jeśli dobrze przeprowadzimy ten projekt, to Jaś, kiedy dorośnie, nie będzie miał problemów z angielskim. Drugim bardzo ważnym aspektem udziału w tym przedsięwzięciu jest to, że nauczyciele realizujący go wcale nie muszą znać języka angielskiego. Oni wraz z dziećmi uczą się go.
Udział w projekcie rozpoczęliśmy od szkolenia i zapoznania ich z przekazanymi nam materiałami. Z ideą projektu zapoznaliśmy również rodziców naszych wychowanków. Zabawy i zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem wśród dzieci. Maluchy chętnie uczestniczą w zabawach, śpiewają piosenki i powtarzają słówka w języku angielskim. Nasze Jeżyki i Tygryski bardzo chętnie podjęły wszystkie wyzwania. Za pomocą filmów edukacyjnych poznały bohaterów, którymi są kolorowe postacie uatrakcyjniające naukę. Dzieci najpierw oglądają bajkę edukacyjną, dzięki której poznają nowe słówka. Następnie poznają piosenkę, a potem wykorzystują i utrwalają słownictwo w zabawie. Można powiedzieć, że dzieci uczą się języka obcego poprzez „zanurzenie” w nim w trakcie rozmaitych czynności codziennych. Ponieważ treści programu polsko i anglojęzycznego przeplatają się, to przedszkolaki poznają otaczający świat w dwóch językach.
Dlatego właśnie warto wziąć udział w tym programie.